Fit obiad – łosoś, batat i burak

Pomysł na obiad lub kolację? Ma być smacznie, pożywnie, zdrowo i do tego wszystko totalnie bez glutenu? Proszę bardzo!
Na stole pieczony łosoś z batatem i burakiem podany na rukoli.

W dbałości o niski indeks glikemiczny, całe danie (prócz rukoli) będzie pieczone.

Produkty potrzebne na dnia dla dwojga:

– 250g łososia,
– 2 bataty,
– 2 średniej wielkości buraki,
– pół papryki
– rukola,
– przyprawy.

Oh, danie jest absolutnie banalne w przygotowaniu.
Przypraw łososia (przyprawa do ryby, przyprawa cytrynowa do łososia). Na kawałku folii alumioniowej rozprowadź łyżeczkę oliwy z oliwek i zawiń przyprawionego łososia. Włącz piekarnik (niech się już nagrzewa na 200 st.).
Buraki i bataty obierz ze skórki i pokrój w plastry (buraka w cieńsze plastry). Przekrój paprykę i dodaj do reszty. Przypraw odrobiną soli i pieprzu (ewentualnie ziół). Wszystko razem wstaw do piekarnika. Łosoś potrzebuje 20-max 30 minut. Warzywa trochę więcej 30-40.

Kiedy wszystko się zapieka, ty w tym czasie możesz obejrzeć serial, poczytać książkę lub wypiłować paznokcie 😉

Po około 30 minutach wszystko jest gotowe, pachnące i zdrowe. Ułóż warzywa na rukoli i obiad lub kolacja jak malowana.

Autor postu
Katarzyna Bigos