Omlet z warzywami

Wrzucam wam kolejną inspirację na śniadanie białkowo-tłuszczowe. Mamy już prawie lato, a w związku z tym pełniuśkie stragany warzyw. Wykorzystajcie to koniecznie, żeby doładować się trochę witaminami!

Ta opcja omleta jest kolejną moją wariacją na ten temat i jest przepyszna. Dobra wiadomość jest taka, że trudno ją spieprzyć nawet facetom!

Składniki:

  • 3 jajka;
  • szczypta soli i pieprzu;
  • 1/2 pomidora malinowego;
  • 2 rzodkiewki;
  • świeży szpinak;
  • pieczarki;
  • cebulka;
  • papryka;
  • szczypiorek;
  • 1/2 awodado
  • nasiona chia;
  • sałataPrzygotowanie:

    Jak widzicie warzyw tu dość dużo, ale dzięki temu danie osiąga „to coś”. Najpierw wrzuciłam kilka pieczarek, cebulki skrojonej w kostkę i świeżego szpinaku na patelnię i dolałam 1/3 szklanki wody. Doprawiłam solą i pieprzem. Po dosłownie kilku minutach (jak pieczarki i szpinak się trochę podduszą) zdjęłam je z patelni i odłożyłam do miseczki. Następnie rozbełtałam 3 jajka i też je doprawiłam i wlałam na patelnię, gdzie uprzednio roztopiłam łyżkę masła klarowanego. W między czasie skroiłam warzywa. Nie musicie przekręcać omleta na drugą stronę, wystarczy zmniejszyć ogień i poczekać aż jajka się ogarną pod przykrywką. Potem przełożyłam omlet na talerz i dodałam warzywka. Obok zrobiłam tzw. ‚garni’ z sałaty i połówki awokado i posypałam je nasionami chia.

    No polecam jak nic!

20160609_231625

Autor postu
Katarzyna Bigos