Rozciąganie po treningu – WIDEO

Niektórzy uważają (still), że rozciąganie po treningu to zbędny bullshit. Cóż, życzę tym osobom dużo szczęścia na ich sportowej drodze. Mam bowiem wrażenie, że w wielu dyscyplinach temat jest tak bardzo bagatelizowany, że aż trudno mi w to uwierzyć. Po pierwsze brak rozciągania i ćwiczeń typu mobility prowadzi do upośledzenia aparatu ruchu (ciało nie jest w stanie pracować w naturalnym dla niego i przy okazji bezpiecznym zakresie ruchu).
A czemu czepiam się do tego rozciągania po treningu? Bo to nie tylko strefa chill out i cool down.
Po pracy mięsień robi się krótszy – jest spięty, więc to naturalna reakcja. Jednak systematyczny brak rozciągania po treningu sprawia, że mięśnie całego ciała stają się krótsze, przykurczone. Zmniejsza się zakres ruchu, a przepływ krwi jest nieprawidłowy. Regularne rozciąganie po treningu ma temu zapobiec. Mięśnie stają się rozluźnione, rozciągając je, zwiększacie także napływ krwi do mięśnia, przyśpieszając jego regenerację.

Na rozciąganiu po treningu zyskają także stawy, w których zwiększa się ruchomość (a przynajmniej się nie zmniejsza!). Dzięki temu na jakości zyskują wykonywane przez was ćwiczenia. Lepsza mobilność i zakres w ciele daje znacznie większe możliwości. Kolejne korzyści? Więzadła i ścięgna stają się bardziej elastyczne i mniej narażone na kontuzje.

Oto kolejny filmik na moim kanale, który możecie wykorzystywać po wykonaniu sesji treningowych:

Autor postu
Katarzyna Bigos