Trening mięśni brzucha i core

Uwaga – wpada nowy trening petarda na YOUTUBE!
Obiecałam już dawno, ale długo czekam na zmontowane materiały (jak widać nagrania sprzed brzuszka). Trening mięśni brzucha i core – oto nasza nowość!

Ale zanim przejdziecie do rzeczy, kilka ważnych informacji wam się należy.

10 NAJWAŻNIEJSZYCH ZASAD W TRENINGU MIĘŚNI BRZUCHA:

1) Jeśli szukacie programu, który spali tłuszczyk i boczki – to nie stawiajcie na brzuszki :) ale traktujcie je jako uzupełnienie treningu. Więcej info w tekście – Miejscowe spalanie tłuszczu
Macie na moim kanale inne treningi. Polecam w tym celu np. interwały albo kettle!

2) Jeśli szukacie treningu w stylu 6 Weidera, to źle trafiliście. Wykonywanie ćwiczeń, które w  małym stopniu angażują mięśnie brzucha do pracy, to marnowanie treningowego czasu. Zwykłe spięcia? Jasne, ale w połączeniu z innymi ćwiczeniami złożonymi, które naprawdę dadzą tej partii porządny wycisk. Siła mięśni brzucha przekłada się na cały aparat ruchu.

3) Jeśli chcecie, aby trening był skuteczny, powinien być kompleksowy. Co w moim osobistym przekonaniu oznacza, że ma angażować wszystkie partie mięśni brzucha wraz z ćwiczeniami (jak wyżej) złożonymi, dzięki czemu trening będzie bardziej funkcjonalny. Bo co z tego, że będziesz potrafić zrobić 300 brzuszków naraz, a potem nie będziesz w stanie przełożyć tego na żaden przydatny ruch?!

4) Postawcie na jakość. Jeśli wykonujecie ćwiczenia na mięśnie brzucha, musicie pamiętać o doskonałej technice i dokładnym wykonaniu. Wówczas już po kilku powtórzeniach poczujecie, że jest praca!

5) Nie śpieszcie się tam gdzie nie trzeba! Zwróćcie uwagę na odcinek lędźwiowy i chrońcie go przed przeciążeniami. Mówię o tym w filmie z milion razy! Lepiej zrobić wolniej, a porządniej.

6) Pamiętajcie, by nie pomijać w treningu żadnych partii mięśni brzucha i nie bójcie się pracy z dodatkowym sprzętem oraz obciążeniem. Na filmie dodajemy ciężarki i kółko.

7) Jeśli jesteście osobami początkującymi bądź wracającymi do treningu po przerwie, nie bawcie się w lepszych kozaków. Postawcie na prostsze wersje ćwiczeń, które pokazuję Wam w trakcie treningu. Z czasem dojdziecie do trudniejszych. Bezpieczeństwo i zdrowy rozsądek przede wszystkim!

8) Pamiętajcie o wznosach nóg. Dzięki temu angażujecie (osłabiony od pracy siedzącej zginacz biodra) i pozwalacie mięśniom pracować w zupełnie inny sposób. Ponadto zmuszacie do pracy mięśnie zębate, będące ogniwem pośrednim między żebrami a środkową sekcją ciała.

9) Jeśli trenujecie mięśnie brzucha, to pamiętajcie o CORE! Warto od razu przemycić w trenngu ćwiczenia, które będą aktywować tą partię! To cholernie ważne. Mowa tu o mięśniu poprzecznym brzucha, czyli grubej warstwie mięśniowej, położonej głęboko, która działa jak gorset chroniący narządy wewnętrzne. Gdy jest słaby, nie chroni jak należy również naszego kręgosłupa. Silny core pozwala na bezpieczniejszy i bardziej efektywny trening w każdej dyscyplinie.

10) Nauczcie się oddychać. Na to również zwracam wam uwagę w filmie! Róbcie wdech w fazie krótkiego odpoczynku, a wydech w momencie największego napięcia mięśni; Podczas treningu warto także oddychać przeponowo!

Zacznijcie od ROZGRZEWKI, która zapewni bardziej efektywny i bezpieczny trening, a potem do dzieła!

 

Autor postu
Katarzyna Bigos