8 students


Stretching i jego tajemnice.

Chcecie gotowy plan z ćwiczeniami? Proszę bardzo! W kursach znajdziecie moje treningi i gotowe rozwiązania. Jeśli jednak tematyka związana z rozciąganiem jest wam bliska i chcecie pójść w temat nieco głębiej, zapraszam Was na edukacyjny pakiet webinarów. Podobno w Polsce szalenie trudno jest znaleźć rzetelną literaturę traktującą o tej tematyce. W webinarach macie sprawdzoną wiedzę, a przygotowując je opierałam się o badania naukowe.

A wśród nich:

1) ROLA UKŁADU NERWOWEGO W STRETCHINGU
2) POWER STRETCH CZYLI JAK I DLACZEGO PRACOWAĆ Z OPOREM?
3) ROLA MIĘŚNI POŚLADKOWYCH W BUDOWANIU AKTYWNYCH ZAKRESÓW
4) STRECH VS. STRETCH CZYLI CO WSPÓLNEGO Z ROZCIĄGANIEM I BRAKIEM POSTĘPÓW NA TWOJA PSYCHE?

Czego dowiecie się z tych materiałów?

Pozornie może wydawać się, że stretching jest fizycznym wydłużaniem mięśni i ścięgien. W istocie jednak włókna mięśniowe mają ograniczoną zdolność do „wydłużania” sensu stricte. Niektóre włókna zresztą reagują lepiej na rozciąganie, inne mniej. Tak jak trenujemy, żeby zaangażować więcej jednostek do skurczu, tak przy rozciąganiu uczymy się korzystać z kolejnych włókien w celu uzyskania zakresu. Gdybym miała napisać wam krótko zwięźle i treściwie:

Rozciąganie jest niczym innym jak zmianą napięcia mięśniowego i adaptacją układu nerwowego do nowego zakresu ruchu.

Tak zmiana napięcia. To jest najważniejsza dla was informacja! Jak to? Zapytacie. Przecież od lat słyszeliście o wydłużaniu, wysmuklaniu itd. A w rzeczywistości przecież nie musimy się nawet rozciągać, by w przeciągu dosłownie kilku minut zwiększyć zakres ruchu? Przykład? Rolowanie. W wyniku kilku minut spokojnego ugniatania – mamy nowy, zwiększony zakres ruchu.

Większość z was pewnie wie o czymś co nazywa się taśmami anatomicznymi, co najprościej rzecz ujmując oznacza, że pewne grupy mięśni pracują synergistycznie.
Przykład? Rolowanie stopy małym wałkiem stopy – rozluźnia i ma wpływ na całą tylną taśmę w tym np. przykurczoną grupę kulszowo-goleniową.

A co z układem nerwowym?

Kluczem do pojęcia stretchingu jest zrozumienie, że to układ nerwowy ma nadrzędne znaczenie i to on steruje układem mięśniowym. Mózg, rdzeń kręgowy i wychodzące z niego nerwy, które zasilają wszystkie nasze mięśnie ruchowo.
Prócz tego rozsiane po całym ciele recepty. Przykład? Mając zamknięte oczy – wiemy jak ustawione jest nasze ciało. Nasz układ nerwowy chce wiedzieć wszystko.

Zdarza się, że pod wpływem stresu, intensywnego treningu lub braku ruchu (tych przykładów jest znacznie więcej) tonus mięśniowy zostaje zaburzony. W takim wypadku może on być zbyt mały, lub zbyt duży. W oczywisty sposób będzie się to przekładało na wasze efekty w procesie rozciągania. Porozmawiamy tu o reakcji receptorów bezpośrednio zaangażowanych w proces rozciągania. O wrzecionach nerwowo-mięśniowych i ciałku ścięgnistych Golgiego.

Dowiecie się także:
– O co chodzi z różnymi metodami rozciągania i czym się od siebie różnią;
– Jakie są funkcje mięśni pośladkowych i jak pracować z tymi mięśniami jeśli chcemy budować aktywne, imponujące zakresy;
– Jak dzieła power stretch i czemu w treningu warto użyć gum oporowych.
– Jakie są narzędzia i techniki pracy z gumami oporowymi;
– Jak stres wpływa na twoje ciało i jak może ograniczać twoje zakresy?
– Jak technikami oddechowymi ułatwić proces pracy nad napięciami?
– Jakie metody rozciągania są najskuteczniejsze dla zapracowanych i zestresowanych?

Oddaję w twoje ręce pakiet 4 godzinnych webinarów z dostępem na 4 tygodnie.

ZAPRASZAM!

Nauczyciel

0.0
0 total
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
159.00 zł

Leave a Reply

Your email address will not be published.