Rozciąganie barków – WIDEO

Jak poprawiać zakres w stawach barkowych? Pewnie spodziewacie się odpowiedzi – ano rozciągać je Grażynko!
Ale zanim przejdziemy do tego, a jednocześnie opublikuję nowy/stary (bo kręcony 2 lata temu film!) z rozciąganiem barków, podzielę się pewną mądrością, którą zdążyłam posiąść od osób znacznie ode mnie bardziej doświadczonych! Zanim zaczniecie rozciągać te stawy próbują zwiększać ich zakres, zastanówcie się nad tym czego im naprawdę potrzeba!

Nie bardzo Wam coś świta? Podpowiem – dwa najważniejsze filary – absolutnie najważniejsze! Są to elementy stabilizacji i mobilizacji. Od tego powinniście zawsze zaczynać pracę z barkami (w sensie – nie tylko barkami, bo ciało zawsze powinniśmy traktować jako całość!). Jakiś czas temu nagrałam Wam naprawdę dobre ćwiczenia mobilizujące i stabilizujące. Me serce krwawi, bo większość osób tego filmu nawet nie odpaliło… Czemu? Nie muszę zgadywać! Ludzie chcą „realnych efektów”, mocnego wpierdolu, który na wczoraj przyniesie spodziewane rezultaty. Serio – to tak nie działa. Możecie mi wierzyć lub nie, ale po wielu latach w branży fitness i pole dance nauczyłam się jedno – pokory. Najwięcej oczywiście nauczyły mnie własne błędy. Mam ogromne szczęście pracować aktualnie z gronem wspaniałych specjalistów przy kursach na instruktora stretchingu i temat mobilności i stabilności to podstawa!

Także najpierw poprzedni film! Potem ten, który publikuję Wam teraz!
To co jest bardzo ważne – jeśli czujecie ból lub dyskomfort – to znaczy, że znaleźliście się w niewłaściwym miejscu! Słuchajcie ciała – nie ciągnijcie na siłę! Metody w stylu no pain no gain nie sprawdzą się przy tym!
Układ nerwowy nie pozwoli wówczas ciału reagować właściwie na rozciąganie.
Druga sprawa – do treningu będzie wam potrzebna guma. Po co? Aby jednocześnie aktywować stawy barkowe.

P.s. Film nagrany dawno, niestety miałam turbo przejścia z monterem materiału i niedawno udało mi się odzyskać część materiałów.

Autor postu
Katarzyna Bigos