Szparagowe love

Szparagowe love

Szparagi kocham kulinarną miłością do żywego. Czekam na nie cały rok i potem rozkoszuje się możliwościami jakie daje kuchnia.
Dawno nie było na blogu kuchni. Może dlatego, że jakiś czas temu z Andrzejem założyliśmy profil na insta @kuchnia_trenerów i tam publikujemy dość regularnie nasze przepisy.

Ale nie ma co! Wracam i tutaj!

Mam dla was małe szparagowe coś niecoś.
Czyli propozycje śniadania, obiadu i kolacji.



SZPARAGI NA ŚNIADANIE:

Jajo wjeżdża! Bo ja kocham jajeczne śniadania i koniec!
Kolejna szparagowa póki mamy na stanie te wspaniałości.

 Składniki:
– zielone szparagi,
– cebulka,
– pieczarki,
– jaja,
– pomidorki,
– ulubione dodatki np. posiekana pietruszka.

Cebulkę i pieczarki wraz ze szparagami wrzucamy na rozgrzana patelnię  aż się zarumienią. Następnie wbijamy jaja i zakrywamy patelnie na chwilkę. Sól pieprz do smaku i voila! Cudowne śniadanie białkowo- tłuszczowe gotowe!
P.s Czy to będzie dobry moment, żeby przypomnieć Wam, że wydaliśmy e-booka ze śniadaniami? I że można go kupić na moim blogu?
 W naszym nowym e-booku sporo inspiracji. Tam jednak dodatkowo wyliczyliśmy kaloryczność każdego posiłku.

LINK DO E-BOOKA

🌱

SZPARAGI NA OBIAD!
ZIELONY MAKARON

Gramy w zielone!
Ta pasta to coś co powstało specjalnie dla Róży. Nie znam dziecka, które nie kocha makaronów! Staram się więc, aby były przyzwoite pod względem zdrowotnym i treściwe w składzie. Wrzucam więc prawdziwą witaminową inspiracje (także dla wegan!).
 Prosty w przygotowaniu i naprawdę mega zdrowy! 

Składniki:
– makaron pełnoziarnisty do spaghetti,
– cały brokuł,
– szparagi,
– szpinak baby świeży,
– 1/2 cebuli,
– 2 zabki czosnku,
– mleczko kokosowe,
– zielony groszek (my mamy bio),
– kiełki fasoli mung.

Jestem teraz uczulona na mycie warzyw i owoców (odkryłam świetny produk, który bezlitośnie rozprawia się z pestycydami – sól cytrynowa z wrotnikiem dr. Owoc. Wstawka nie jest sponsorowana, po prostu jest extra. Sąsiada firma).

Brokuł przygotowałam na parze.
Reszta:
Jedziemy z ekipą kolejno na patelni.Rozgrzewamy masełko klarowane. Podsmażamy cebulkę, szparagi (pokrojone w kostkę), po chwili dodajemy szpinak, wyciskamy praską czosnek i zalewamy mleczkiem kokosowym (pół puszki). Sól, pieprz do smaku. Następnie dodajemy groszek, brokuł i mieszamy. Na samym końcu już po przełożeniu na talerz idą kiełki fasoli mung (poczytajcie o niej! Bogactwo!) Jeśli macie młodsze dzieci – można im to zblendować 😉 

SZPARAGI NA KOLACJE
KOTLETY JAGLANE


Gotuj z miłością! Nie umiem Wam nawet opisać jak to smakowało ze świeżymi ziołami prosto z własnego ogródka, które o tej porze roku mają jakiś wyjątkowy zapach i wyrazisty smak.
Takie gotowanie jest bardzo proste, a przepisów na kotlety jaglane jest tyle ile mamy warzyw i pomysłów.

Przepis jest naprawdę łatwy.

Składniki:

– Ugotowana kasza jaglana (ze szklanki wychodzi około 6 kotletów);
– 1/2 cebulki,
– 1 papryka,
– pomidory,
– cukinia,
– idealnie pasują pieczarki,
– świeża bazylia,
– odrobina rozmarynu,
– wyciśnięty ząbek czosnku,
– sol i pieprz,
– 1 jajko,
– 1 łyżka skrobi ziemniaczanej.

Formujemy w kotleciki i albo do piekarnika albo na patelnie.

🍽

Szparagi podsmażone na maśle klarowanym z oliwkami i odrobiną parmezanu to #foodporn sam w sobie. Jakie to jest pyszne i zdrowe to nie mam pytań drodzy Państwo!

Wiecie ze powstaje już nowy e-book z obiadami i kolacjami?!

Leave a Reply

Your email address will not be published.