TOP 10 najchętniej czytanych wpisów w 2021

TOP 10 najchętniej czytanych wpisów w 2021

Fitness w wielkim mieście to moje blogowe dziecko, rośnie jak na drożdżach i z łezką w oku obserwuję, jak dorasta. Prowadzę go prawie 10 lat. Nie będę kłamać. Były wzloty i upadki. Były dłuższe przerwy od pisania. Ale jednak trwałam! A ostatnie 2 lata to petarda!

Do bloga dołączyła także platforma treningowa i łącznie przez 1,5 roku w kursach wzięło udział prawie 5 tysięcy osób! Wygląda na to, że lubicie czytać to, czym się z wami tu dzielę i jest to dobry moment na podsumowanie 2021 roku. Które teksty cieszyły się waszym największym zainteresowaniem?

10: Trening w ciąży

Jak ćwiczyć w ciąży? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jak wygląda specyfika poszczególnych trymestrów? Które elementy treningowe mogą w tym czasie być bardziej szkodliwe niż pożyteczne i wreszcie – dlaczego warto trenować w ciąży?

9: Rozciąganie w ciąży – ćwiczenia na otwarcie bioder

Stretching w ciąży to temat ogromnie zaniedbany. A rozciąganie – podobnie jak elementy mobilizacji – są w tym wyjątkowym czasie bardzo ciału potrzebne. W tym tekście dzielę się z wami kilkoma fajnymi ćwiczeniami na otwarcie bioder. Polecam do wykonania na każdym etapie ciąży, a szczególnie w trzecim trymestrze.

8: Ćwiczenia zabronione w ciąży

Ćwiczenia w ciąży są tematem, który na moim blogu jest ogromnie popularny. Przez ostatnie 4 lata, czyli od urodzenia Róży, postawiłam sobie taki cel. Stać się specjalistką od treningu kobiet w ciąży i po porodzie. Od tamtej chwili niezmiennie szkolę się w tej materii. I nawet przeglądając swoje teksty, widzę, że warto część z nich zaktualizować. Ten tekst zawiera najważniejsze informacje na ten temat ćwiczeń zakazanych w ciąży, ale na jego końcu znajdziecie dwa odcinki na youtube, w których dość szczegółowo rozprawiam się z tematem.

7: Nauka zasypiania i jak odstawić dziecko od piersi – nasza historia

To jeden z tych bardziej prywatnych, parentigowych wpisów. Dzielę się w nim historią związaną z nauką zasypiania niemowląt oraz moim odstawieniem od piersi Różyczki. Obydwa przeżycia były dla mnie bardzo trudne, kosztowały mnóstwo emocji i morze łez, ale jednocześnie były wielką lekcją w macierzyństwie. Może dla części z was okaże się przydatny.

6: Jak aktywować pośladki?

trening na nogi i posladki

Jak ćwiczyć pośladki, żeby cieszyć się lepszymi efektami tej pracy? Przede wszystkim obudzić je ze snu! Mówię tu całkiem serio. Już za 2 miesiące ukaże się w sprzedaży moja pierwsza książka. Traktuje ona właśnie o treningu pośladków. Podczas pracy nad nią spędziłam mnóstwo czasu nad studium przypadków. W tym tekście złapiecie kilka inspiracji ćwiczeniowych z mini bands.

5: Modelowanie pośladków krok po kroku

fire total body workout

Wchodzimy w TOP 5! Tym razem wchodzimy głębiej w temat modelowania pośladków. Tu znajdziesz znacznie więcej informacji na ten temat. Czyli o tym, że nie da się jednocześnie budować mięśni pośladków i chudnąć. O tym, co wspólnego z modelowaniem tej pupy mają geny. O tym, czy dodatkowe obciążenie zawsze jest nam potrzebne i wreszcie – jak ogarnąć takie ćwiczenia w domu?

4: Poród pełen mocy – to możliwe

No i historia mojego drugiego porodu. I to dobra historia. Podobno na hasło: “DOBRY PORÓD” wyskakuję jako pierwsza w google.
Cieszy mnie to ogromnie, bo jak niektórzy wiedzą – mój pierwszy poród był raczej traumatyczny. O tym, jak udało mi się odczarować ten temat i w piękny, sprawczy sposób sprowadzić na świat drugą córeczkę przeczytacie właśnie w tym poście.

3: Dlaczego przestałam trenować pole dance i co się zmieniło?

kasia bigos

W tym tekście postanowiłam wam opowiedzieć, dlaczego Kasia Bigos, kiedyś znana głównie z pole dance, przestała ten pole dance trenować. Co się zmieniło? Co się skończyło i właściwie dlaczego? Czy nie szkoda mi było tylu lat pracy, treningów i poświęceń?

2: Przepuklina – jak sobie z nią radzić?

A ten tekst to po prostu świetnie się pozycjonuje, bo jest z 2019 roku. Zaprosiłam do niego wspaniałe specjalistki i tam omawiamy, jak radzić sobie z przepukliną. Czym ona właściwie jest i jakie wiążą się z nią treningowe ograniczenia.

TADAAAAAAMMMMM! And number one…
No właśnie tu pojawiają się w zasadzie dwie niemal równorzędne pozycje. Jeden to:

1: Rozciąganie do szpagatu – 10 praktycznych wskazówek

Jak rozciągnąć się do szpagatu

Rozciąganie do szpagatu to numer jeden. I mówię tu nie tylko o tekście, ale także o Kursie rozciągania do szpagatu. To jeden z najbardziej popularnych kursów na mojej platformie i cieszę się, że w tym temacie inni szukają wiedzy i ćwiczeń właśnie na mojej stronie. W tym tekście zebrałam w takiej pigule to, na co po prostu trzeba zwrócić uwagę, jeśli zaczynacie swoją przygodę ze szpagatami.

1: PODCAST: Skąd się wzięła Kasia Bigos trenerka?

Nie zliczę wiadomości, które wpadły na moją skrzynkę po opublikowaniu mojego pierwszego podcastu. Po podzieleniu się z wami cholernie osobistą historią mojego życia. Skrzynka pękała w szwach, a mi oczy napełniały się łzami, kiedy tak wiele z was pisało o swoich domach rodzinnych, o przemocy o złu. Przeszłości zmienić się nie da, ale trzeba ją odczarować i żyć dalej bez jej piętna i oddechu na plecach.

Leave a Reply

Your email address will not be published.