398 students

Kurs rozciągania do szpagatu!

Co znajdziecie w kursie?
To nie jest biblioteka ćwiczeń, gdzie po prostu dostajesz ćwiczenia rozciągające do szpagatu.

————————————————————
To starannie przemyślany 6-godzinny kurs rozciągania do szpagatu z pełnymi treningami, całym holistycznym warsztatem i moim know-how związanym z tym tematem zebrany przez ostatnie 10 lat pracy. Wraz z kursem dostępne będzie całe programowanie na 12 tygodni. Jednak dostęp do kursu od momentu pierwszego logowania otrzymujesz na okres 6 miesięcy. Ten kurs szpagatu to także podpowiedź, jakie metody warto wdrożyć prócz samego rozciągania. Co może realnie pomoc osiągnąć cel i po jakie dodatkowe narzędzia sięgnąć.

Po zakupie kursu macie dostępny plan pracy na każdy tydzień. Nie jest to losowa rozpiska. Każdy z tych treningów ma trochę inne założenia i jest inaczej skonstruowany. Mi bardzo zależy na solidnym przygotowaniu fundamentów w ciele, a następnie kompleksową pracę.

Pamiętaj, że nie jest to żaden kurs w stylu „zrób szpagat w miesiąc”. Nie wiem, kiedy dokładnie zrobisz szpagat. Jednej osobie zajmuje to rok, innej kilka miesięcy, a jeszcze innej parę lat. Nie zniechęcaj się jednak. Każdy z nas jest inny. Ma inne ograniczenia, bądź wręcz przeciwnie predyspozycje. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt – czy kiedykolwiek wcześniej zajmowałaś/eś się tego typu treningiem, czy rozciągałeś/aś się jako dziecko itd. Pamięć mięśniowa to potężna siła. Jeśli więc na przykład wszystko musisz wypracować od początku – daj sobie dłuższą chwilę. Szpagat to nie przysiad. A proces jaki musisz przejść, by przygotować cały układ mięśniowy, nerwowy i szkieletowy, do wykonywania pogłębionych zakresów trochę trwa. I to jest jak najbardziej OK.

Podczas programu namawiam Was, by robić ćwiczenia rozciągające do szpagatu „bez bólu”. Oczywiście pojęcie bólu jest sprawą bardzo subiektywną, ale nie chcę, abyście zaciskali zęby, aby za wszelką cenę się dociągnąć. Nie idźmy w tę stronę. No właśnie, dlaczego kiedy zaczynamy rozciągać daną grupę mięśniową, w pewnym momencie dochodzi do skurczu i uczucia nieprzyjemnego bólu? Czy wiecie, że to właśnie w ten sposób mózg poprzez cały układ nerwowy informuje cię, że to przestał być już bezpieczny dla ciebie zakres ruchu?

Dobrze jest zapamiętać, że cały proces związany z rozciąganiem to nie tylko ćwiczenie rozciągające – utrzymanie pozycji przez 20 sekund, odprężenie i pogłębienie. Że cały proces związany ze zwiększaniem zakresów ruchu w ciele jest o wiele bardziej złożony i wcale nie zaczyna się ani nie kończy na mięśniach i ścięgnach. I ja w tym kursie przemycam Wam różne narzędzia do pracy z wieloma receptorami, które lubią bardzo różne stymulacje.

Nie ma znaczenia, czy masz 15 czy 60 lat. Wiek nie jest przeszkodą, ale przebyte urazy czy kontuzje, brak kontroli mięśniowo-nerwowej może być dla ciebie pewnym ograniczeniem. Jeśli jesteś po kontuzji – upewnij się, że Twój obecny stan zdrowia pozwala ci na rozpoczęcie kursu i zalecane przeze mnie ćwiczenia rozciągające będą bezpieczne.

Po zakupie kursu dołączam Cię do zamkniętej grupy na FB. Tam jesteśmy ze sobą na stałych łączach. Publikuje dodatkowe materiały, odpowiadam na pytania, robię bezpłatne dodatkowe lekcje i webinary.

Co będzie Ci potrzebne?

1. Mata do ćwiczeń
2. Minimum 2 klocki do rozciągania
3. Roler o standardowej wielkości (będziemy pracować także powięziowo, a za pomocą rolki bodźcować m.in. narząd ścięgnisty Golgiego czy inne mechanoreceptory, które potrzebują innego rodzaju bodźców niż samo rozciąganie). W ostateczności możecie spróbować popracować na pełnej butelce wody (pełnej – znaczy pełnej po brzegi, aby się nie wyginała).
4.  Guma mini band
5. Dłuższa guma do pomocy (dostępna we wszystkich sklepach sportowych za ok. 20zł, albo zwykły pasek czy kawałek dłuższego elastycznego materiału).
6. Piłeczka lub mały wałek (ewentualnie np. coś z stylu opakowania lakieru do włosów, albo rolki do czyszczenia ubrań 😀
7. Opcjonalnie dodatkowe obciążenie np. odważnik kettlebells (będę Cię uczyła kontrolować napięcie mięśniowe podczas rozciągania i pokażę ci czemu ten mały sprzęt może się przydać, ewentualnie znów butelki z wodą).

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEGO ROZCIĄGANIA 🙂

Nauczyciel

5.0
1 total
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0

Reviews

  • Agnieszka Drewnowska

    Bardzo polecam

    Kurs pełna profeska. Ćwiczenia tłumaczone merytorycznie, bardzo polecam jeśli ktoś chce popracować nad przednią i tylnią taśmą. Dla mnie szpagat sam w sobie nie jest celem, ale pozytywnym skutkiem ubocznym tego kursu :)
239.00 zł

Leave a Reply

Your email address will not be published.